Wednesday, May 12, 2010

Be fair

Itulah memang tabiat rakyat Malaysia(bukan semua) suka mempercayai fitnah yang disebarkan oleh akhbar dan suka menjatuhkan hukum sebelum mahkamah.
Orang kehilangan anak tak kiralah dia baik ke jahat ke tetap anak dia. Who are we to say mak kakak dia patut buat itu ini? Adakah anak dia ditembak polis dan polis tu tahu dia tertembak, kemudian dia jumpa polis tu dan tepuk bahu polis tu ucap terima kasih, gitu?
Dia ada hak untuk bersedih mengapa kita persalahkan dia tanpa usul periksa. Macamlah kita kecik-kecik dulu kita baik sangat.
Anyway saya rasa betapa beruntungnya Aminulrasyid meninggal muda. Tak banyak dosa dia lakukan dan dapat bonos pahala dari orang-orang yang mengata-mengata dia
. Sekadar nak mengingatkan je. Kalau orang yang mengata Aminulrashid tu tak punya pahala maksudnya sentiasa berdosa dan tak pernah buat baik, maka dosa Aminulrasyid tu akan transfer pada orang berkenaan. Boleh refer kepada ustaz-ustaz yang lepasan tinggi tu.
Terima kasih Muhammad Nur Al-Amin. Sebenarnya saya dah bosan dengan kutuk mengutuk dalam internate ni. Tengok muka polis tu kesian pulak . Rekodnya bersih. Cuma polis dah silap langkah. Sepatutnya mereka jangan buat cerita bohong. Dah tersilap tak boleh buat ape lagi. Orang yang mati tak kan hidup semula walau kita hukum penembaknya. saya tak kata pembunuh sebab saya percaya ia tak disengajakan. Cuma sepatutnya mereka pergi cari keluarganya dan minta maaf sambil menangis. Kalau keluarganya orang-orang yang beriman, tentu dia dimaafkan. Mereka pun tahu mereka ada silap. Tak perlulah kita menambahkan kesedihan mereka by pointing out their mistake and telling everybody dalam alam cyber ni. Ingatlah Allah kutuk orang-orang yang memalukan orang lain.

No comments:

Post a Comment